O Sisto - Bronllo 21,6km

10 mei 2023 - Bronllo, Spanje

Casa di Vella Rivera in O Sisto was geweldig. We hadden een eigen huisje (slaapkamer en badkamer) en daar was het volkomen stil. Dat is even wennen (zo’n 20 seconden) en dan val je uiteindelijk toch in slaap om na een uurtje of negen wakker te worden. We aten gisteravond mee met de andere gasten aan een grote tafel. Iemand kwam op het idee te raden wat de disgenoten (acht  vrouwen en één man) voor vak hadden. Jurist, redacteur, verpleegkundige, bibliothecaris, leraar(2x), makelaar, theateradviseur en onze buurvrouw was een aziatisch- amerikaanse violiste die in Zwitserland woont. Had gewerkt met Gergiev, Barbara Hannigan en vele anderen en was een bijzonder aardige gesprekspartner. Ze liep een dagje mee met haar zus, die al een aantal dagen onderweg was. Zij liepen vandaag hun laatste dag naar Santiago. Vandaag voor ons de tweede wandeldag de andere kant op. Iets verder dan gisteren, en zeker zo mooi. De tegenliggers (minstens 300 vandaag) kijken er allemaal van op dat wij de andere kant op lopen. Drie mensen waarschuwden ons. Sommige zie je denken dat andersom lopen misschien ook leuk zou zijn. Anderen zie je zich realiseren dat je dan de hele dag mensen tegenkomt en dat je die allemaal moet groeten. Veel mensen zeggen gewoon vriendelijk gedag en sommige mensen zien ons duidelijk als mensen die er niet bij horen en die je dus kunt negeren. En dat doen ze soms zichtbaar geërgerd. Vandaag geen hotel. Dat was niet te krijgen op loopafstand. Wel een heel huis met liefst vier slaapkamers en een supergoede douche. Beetje veel ruimte voor twee mensen, maar wel lekker rustig. Met een beetje geluk kunnen we hier in de buurt wel een restaurantje vinden. Dus dat moet goed komen. Over geluk niks te klagen.

1. Angelien:
    10 mei 2023
    21,6 km, best goed voor een 2e dag. Jos en ik lopen deze week weer een deel van het Trekvogelpad en doen zo’n 18 m p/d. Dan vinden we het wel weer tijd voor een witbiertje😊
  2. Gerbrand Borgdorff:
    10 mei 2023
    Dat klinkt als uiterst verstandig. Wij moeten soms iets verder omdat er anders geen slaapplaats is. Maar 18 lijkt me een prima afstand.
  3. Muriël:
    Leuk!
  4. Marja en Nico:
    11 mei 2023
    Wat een boek tegenliggers! Wat houdt de waarschuwing in die sommigen geven?
  5. Gerbrand Borgdorff:
    11 mei 2023
    Ja, dat we de verkeerde kant op lopen.