Arrifana Praia - Carrapateira 22 km

11 juni 2023 - Carrapateira, Portugal

Alweer een mooie dag en toch wordt het maar niet saai. We zaten vannacht in een appartement. Dat is fijn qua ruimte, maar je moet dan wel je eigen ontbijt regelen. Dat is normaal gesproken geen probleem, want er is altijd wel een winkel in de buurt. Maar niet in Arrifana Praia. Daar zijn alleen hotels en appartementen en er is geen winkel op loopafstand. Een mueslireep en een koffie hadden we nog wel en het bleek dat de jeugdherberg open was voor ontbijt. Wij beperkten ons daar tot een koffie met melk en vertrokken uit dit malle, maar fraaie surfdorpje met zijn fijne restaurantjes met uitzicht over zee.
Onze tocht ging over brede zandpaden met halverwege een goed café, aan het eind nog wat geploeter door rul zand en daarna nog lekker over het strand door de branding. We vreesden even dat er geen strandtentje zou zijn, maar dat viel mee. Mooi op tijd voor de lunch. Nog wat geploeter verder naar ons pension. Piepklein kamertje, maar in een heel fijn huis met een grote tuin met zitjes en banken en een koelkast met alle mogelijke drankjes. Alleen even opschrijven wat je gebruikt. Zo komen we deze middag wel door. Nog twee dagen naar Cabo de Sao Vicente.

1. Martien:
    11 juni 2023
    Prachtig landschap, weinig schaduw. Gelukkig bij jullie niet zo heet als hier (>30 C). Goed vervolg!
  2. Marianne Buitenhuis:
    11 juni 2023
    Nee, heet is het gelukkig niet, maar met 29 C is het toch wel warm. Dus op tijd beginnen en zorgen dat we rond 13.00 uur dichtbij of op onze bestemming zijn. Dat lukt heel aardig.
  3. Angelien:
    11 juni 2023
    Wat schitterend daar! En bijna geen andere mensen?
  4. Marianne Buitenhuis:
    11 juni 2023
    We zien onderweg niet veel meer dan 10 mensen die dezelfde kant op lopen en misschien 5 die de andere kant op gaan. Dat is wel lekker rustig.