Dag 4 Torpshammer - Träporten, 28,2 km

20 juli 2022 - Träporten i Borgsjö AB, Zweden

Er is veel om dankbaar voor te zijn. We zaten in Torpshammer in een werkelijk prachtig hotel. Alleen bleek de gereserveerde tweepersoonskamer alleen te beschikken over een eenpersoonsbed en een stapelbed. Dat vonden zij wel een tweepersoonskamer.  Wij hadden het wel even gehad met dat pelgrimsgedoe van smalle bedjes en we drongen nog even aan. Iets meer betalen leverde gelijk een goede kamer op met een fijn bed. Dat we daar zo moeilijk over moesten doen, was minder. Dat we überhaupt contact kregen met deze dame was al bijzonder, want het contactnummer van het hotel was onbereikbaar en de receptie was leeg. Het hotel zat op slot. De buurman is een Amerikaanse diner stijl jaren 50. Menu: pizza of hamburger. Zoals overal. Ik verzin dit niet. Dit was de derde dag dat de enige keuze was welke pizza we wilden. Na enig doorvragen bleek de eigenaar van de diner het hotel gekocht te hebben. De kok gaf ons het nummer van de vrouw die ons aan de code hielp voor de andere kamer. Ingewikkeld, maar allemaal de moeite waard: een echt bed en een normaal ontbijt. Heel fijn.
Het was vandaag lekker zonnig. En de wandeling ging door een schitterend en afwisselend landschap. We liepen een flink stuk langs een rivier en daar stonden meerdere overkappingen met een grill ervoor. Strandje erbij. En op korte afstand een wc. Niet alle wc's even schoon, maar toch: wat een weelde. En daarin wordt dus allemaal voorzien door de overheid. Fijn dat ze hier begrijpen dat mensen een wc nodig hebben. Er is meestal zelfs papier.
Door die zon was het wel erg warm. Heel fijn dat er ook vaak schaduw was en helemaal dat we onderweg water kregen, toen we daar om vroegen.
Eenmaal bij het ‘hotel’ bleek het restaurant gesloten. Toen flipte ik wel even. Ik had dat gevraagd toen ik belde. Bleek de kok gisteren ziek te zijn geworden. Dat vond de eigenaresse wel erg sneu. Als we genoegen wilden nemen met lasagne, dan zou ze dat komen brengen. Dat leek ons heerlijk. En zo zie je dat niet alles gaat zoals je zou willen of mocht verwachten, maar dat het toch weer goed komt. Helemaal nu we een biertje hebben gehad. Dat helpt ook😉

1. Paul:
    20 juli 2022
    Ik moet hier zo om lachen ….
  2. Huub:
    21 juli 2022
    Je schrijft heerlijke teksten, Gerbrand. Mooie foto van Marianne. Stil geluk.