Dag 22 Falstad - Frosta 15,1 km

7 augustus 2022 - Frosta, Noorwegen

We hebben er een paar weken over gedaan, maar nu weten we dan toch hoe je deze wandeling moet aanpakken. Je begint met een taxiritje van 18km. Dat is het eerste stuk van de wandeling dat geheel over asfalt gaat. Prachtig, daar niet van, maar dat kun je ook zien vanuit een auto. Ook een aanrader (althans voor Marianne): de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dus ik kreeg alle kleren en Marianne de tas met eten. Daar zit niet zoveel meer in, dus dat ging prima. We begonnen met een fijn pad door het bos en dat kwam uit op een fijn pad langs het fjord. Ideaal weer ook. Lekker fris, maar met een zonnetje. En op strategische plekken stond een bankje om even uit te rusten, wat te eten en van het schitterende uitzicht te genieten. Vlak voor het einde kwamen we nog langs een kringloopwinkel waar ze ook ijsjes verkochten. En nu zitten we in een kamer met een fijne badkamer, een wasmachine(!) en prachtig uitzicht. Aan de overkant van het rustige weggetje is een strandje en kunnen we lekker zitten lezen. De komende dagen gaan we het ongeveer net zo doen. Steeds een kilometer of wat naar trein of bus en dan een kilometer of wat naar de slaapplek die we  gereserveerd hebben. Steeds korte overzichtelijke afstanden. Helemaal niet lopen is niks. Dan worden we ongedurig en dat is niet prettig. Maar dit soort korte stukken met veel tijd voor rustpauzes zijn ideaal. En we blijven op schema om donderdag aan te komen in Trondheim. Cheating? Niet als je al bijna 500km gelopen hebt.
Morgen eerst met de boot van dit schiereiland af en te voet en met de bus naar de volgende stop: Ersgard.