Dag 3: Stöde-Torpshammer 18 km

19 juli 2022 - Torpshammar, Zweden

Dag 3: Stöde-Torpshammer

Een hutje op de mooiste plek van de camping hadden we. Het was verveloos, er zat geen water in en voor wc en douche moest je naar het sanitairgebouw, maar toch. Eigenlijk was het supergezellig (ok, afgezien van het feit dat er alleen twee stapelbedjes stonden) en ik heb er heerlijk geslapen!

Het was prachtig weer toen we wakker werden en we konden lekker rustig aan doen, want vandaag was het maar 18 km. Dus lekker ontbijten met aardbeien en yoghurt, douchen en koffie met Duolingo. Want dat werkt heel motiverend: iedere dag komen we wel iemand tegen die geen Engels spreekt, maar toch een praatje wil maken. We hebben ons dus over de eerste schroom heen gezet en proberen onze zinnetjes uit, tot groot plezier van de Zweden. Zo kwamen we een man tegen met een heel bijzondere hond, een Italiaanse herder. Die heeft gekke matjes op z’n rug.

We hoorden gisteren al van de jongen die ons door de regen thuisbracht, dat het pad vandaag veel mooier en afwisselender zou zijn. En dat was het! Werkelijk schitterend en iedere keer weer een compleet ander landschap! Heerlijk dat we zo rustig aan konden doen. De was doen, biertje drinken, vakantie!