Dag 17: Medstugan - Sul (Noorwegen), 30,9 km

2 augustus 2022 - Sul, Noorwegen

Dit zou de allermooiste dag van de wandeling zijn, ‘dramatisch mooi’ zelfs! En ja hoor, dat werd het!

Gisteren liepen we dus eindeloos langs die weg, met langsrazende auto’s, koud en soms een beetje nat. Maar vandaag werden we al wakker in een stralende morgen met een schitterend uitzicht op besneeuwde bergen. We zaten met z’n vijven (Anne, Anders, Dineke en wij) in n oud (niet opgeknapt) jachthuis, waar verder niets was. Gisteravond hebben we dus voor het eerst de droogmaaltijden geprobeerd en hoewel niet ze niet echt vies zijn, hoop ik dat we dat niet te vaak hoeven doen.

We vertrokken vanmorgen om kwart over zeven en o, geluk! de auto’s waren nog niet wakker. We hebben de elf km die ons op de weg nog restten deze keer zonder problemen gelopen, met geweldige vakantiefolderuitzichten toe. Toen begon de oude weg door het bos naar de grens. Het landschap verandert langzamerhand op 600 m, echt spectaculair, van een bos naar kale groene bergen type Schotland. Al gauw na de grens daalden we flink af en werd het bos weer bos, maar het bleef afwisselend, met veel watervallen en doorzichten.
Hier in Sul zijn we niet alleen weer alle vijf, maar Thomas en Anne uit Nederland waren er al toen we aankwamen. Beetje sneu voor de Zweden misschien, al dat Nederlandse geklep…

1. Jan Schoen:
    2 augustus 2022
    In één woord: prachtig. De loop lijkt er goed in te zitten bij jullie.
    'Wilskracht - Voorwaarts - Vuur!' Het adagium van Johnny van Doorn is hierbij zeker van toepassing. De fraaie vergezichten zijn zelfs op de foto's indrukwekkend.
  2. Angelien:
    2 augustus 2022
    Inderdaad prachtig, mensen!
    Het duurt even maar dan heb je ook wat.
  3. Adelbert & Boukje:
    3 augustus 2022
    En ook een Magistrááál Stralende Zon. Wat een mooie uitzichten.
    Wij genieten van jullie genieten.