Dag 16 Tännforsen - Medstugan 21,9km

1 augustus 2022 - Medstugan, Zweden

Na de jeremiade van gisteren is het misschien ongepast om alweer te klagen, maar vandaag valt daar toch niet helemaal aan te ontkomen. Tännforsen was prachtig. Indrukwekkende waterval (zie filmpje) en een fijne hut. Die deelden we met twee Zweden en een Nederlandse en dat was gezellig. Hele goeie pasta gisteravond en een prima ontbijt waarvoor we zelf eieren konden klaarmaken. Weer eens wat anders dan het gebruikelijke hardgekookte ei dus. Er stond ook een wasmachine. Toppunt van luxe. En gisteren kregen we einde van de middag onverwacht nog wat zon, zodat alles ook snel weer droog was. Vandaag zou het de hele dag regenen. Althans, dat was dagenlang de verwachting, maar gisteren zagen we al dat het vanaf 11.00 uur droog zou zijn. Dat bleek te kloppen. So far so good.

De wandeling zelf bleek echter dodelijk saai. Achter elkaar aan langs een drukke weg. Eigenlijk is er geen ruimte voor wandelaars. En hoewel het niet regende, was het ook niet helemaal droog en bovendien behoorlijk koud. Heel soms even langs een rustig ventweggetje, maar dan weer kilometerslang over de weg. En dat is morgen de eerste 11 km weer het geval. Daarna volgt een rustiger stuk. Maar wel een heel lang stuk. Alles bij elkaar morgen 32km. En dat twee dagen achtereen. Vroeg beginnen maar.

1. Marja en Nico:
    1 augustus 2022
    Maar daarna wordt het mooi!!
  2. Muriël:
    2 augustus 2022
    Heb je een foto van die weg?
  3. Marianne Buitenhuis:
    Hij staat er nu op!