Dag 15: Åre - Tännforsen, 22,3 km

31 juli 2022 - tannforsen, Zweden

We hadden gisteravond een mooie kamer, met balkon en uitzicht over het meer, maar…boven een biercafé. Nu hebben wij niets tegen biercafés, echt niet, maar het was natuurlijk zaterdagavond en nogal warm. Dus half alternatief Åre zat daar en zat daar goed. Muziek uit de jaren 60/70, die beneden leuk was, maar waarvan je boven alleen de basdreun kon horen. Nou ja, lang verhaal kort, het duurde tot kwart over twaalf, terwijl wandelaars het eigenlijk om half tien al laat vinden. En voor een hotel dat zich richt op pelgrims is dat dus wel een beetje raar. We hebben weinig geslapen.

Dat wreekt zich de volgende dag, zeker als je zoveel op asfalt moet lopen. Het was warm en de weg was lang. Meestal wel mooi, zeker in het begin, maar na de afslag naar hier is het alleen maar door naaldbossen. Af en toe gaan we ernstig twijfelen aan dit pad. Ik wist dat er veel verharde paden zouden zijn, maar zoveel over de autoweg had ik niet verwacht. Morgen is het weer twintig km over de weg én het gaat de hele dag regenen. Iedereen die er verstand van heeft wijst ons elke keer verder: ‘Ja maar, dáár is het mooi!’ Een mevrouw op een golfbaan die we vandaag tegenkwamen (Olga!) veegde de vloer aan met het pad. ‘Ik heb n stuk gedaan, maar ik ga het nooit meer doen! Ze moeten er echt iets aan doen!’, foeterde ze.

Nou ja, we zijn inmiddels ruim over de helft, dus we gaan nu maar door. Want straks, ja straks wordt t mooi!

1. Olga:
    31 juli 2022
    Tja. Dat zijn dilemma’s inderdaad. Pelgrimswegen waren allemaal zandpaden, de kortste weg naar daar. Door de eeuwen heen werden wegen drukker en stukken geasfalteerd, want ja, de kortste route. Blijf je de historische route respecteren, of bedien je de wandelaars die iets anders fijner vinden?

Maar gelukkig dat het straks fijner wordt 😃
    Ik kijk met jullie mee!
  2. Marja en Nico:
    1 augustus 2022
    Ik had jullie muziekavond graag willen ruilen voor onze karaoke-night op de camping! Verder is het hier doodrustig.