Dag 12 Vangen - Mörsil 28,9 km

28 juli 2022 - Mörsil, Zweden

Het hotel in Vången is eigenlijk een opleidingscentrum voor iedereen die wil leren paardrijden of zich zo snel mogelijk wil laten voorttrekken door een paard in een karretje op een renbaan. Je ziet: niet mijn sport. Fijne grote kamer met ruime badkamer en lekker eten. Zelfs een biertje toen we aankwamen. Wel wat gekke tijden voor de maaltijden: het diner is er van 16.30-17.30 en het ontbijt begint pas om 8.30 uur.

Niet handig als je een flinke wandeling voor de boeg hebt. Maar het is hier niet warm, dus we hoeven  niet vroeg weg vanwege de hitte. Dat valt met 10 graden wel mee. Als je doorstapt krijg je het wel warm, maar als je even rust moet je een fleece aan. Jasje aan, jasje uit de hele dag. In het begin nog even verkeerd gelopen. Dom. Het stond in ons gidsje en we hadden het kunnen zien als we beseft hadden dat er nergens merktekens stonden. Die vind je normaal gesproken iedere 200m. Niet handig dus om eerst 650m de verkeerde kant op te lopen. Dat betekent toch 1,3km extra. Een uurtje later was het opnieuw belangrijk om goed de bordjes te volgen. Die route was kennelijk nieuw want hij week af van de beschrijving en van onze digitale kaart op het onvolprezen maps.me. Dat is wel echt een geweldige app. Je weet waar je bent, je kunt een alternatieve route uitzetten en verdwalen hoeft niet. Je hoort weleens mensen zeggen dat ze graag verdwalen maar dan gaat het nooit over wandelingen met bepakking en afstanden van meer dan 20km. Geloof me, dan wil je niet verdwalen. Maar als de bordjes afwijken van de route op maps, dan volgen we toch de bordjes.

En met succes. We kwamen nog net op tijd voor een maaltijd in een prachtig restaurant met eigen kas, moestuin, kippenren, boomgaard. Echt heerlijk gegeten.  Het hotel is iets spartaanser. Maar het bed is ok, en we hebben bij de super bier en nootjes gehaald. Ok, dun bier zoals Sytze zegt, maar toch. Morgen een normaal hotel met restaurant. En slechts 22km. Dat is te doen.

1. Paul:
    28 juli 2022
    Hoedje af, zo’n 30 km ( met omlopen mee)
    Hier op ons eiland nu eindelijk zon !
    Lieve groet Paul