Viana do Castelo - Esposende 25km

18 mei 2023 - Esposende, Portugal

Het wordt warmer. Niet overdreven heet, maar toch zo’n 25 graden en de route was vandaag niet helemaal betrouwbaar. Vanuit Viana do Castelo eerst over een smalle dubbeldeks brug (trein onder, de rest boven) en daarna bleek de officiele kustroute niet meer te kloppen. Eén pad bestond niet meer, een ander pad bleek inmiddels over privéterrein te lopen. Uiteindelijk via het strand (lekker op blote voeten) alle verkeerde paden ontlopen en naar de eerste stop.
Een café waar je best in de rij kunt staan, maar dat betekent niks voor een lokalo. Die komt als laatste binnen, roept op hoge toon dat hij een koffie wil op het terras en loopt nog even de keuken in om daar luidkeels zijn laatste nieuwtje te delen. Dan naar het terras en daar gaat dus de eerstvolgende koffie naartoe. Wij worden weliswaar als laatste bediend, maar je moet ook niet zeuren met twee espresso’s voor 1,60. De rest van de dag vertrouwd op de route die maps.me gaf. Meer paden en minder wegen.
Volgende stop een café met winkeltje, maar daar konden we alleen iets drinken. Bij de volgende konden we ook een broodje krijgen. Precies op tijd. Einde van de dag faalde maps.me ook even. Kort pad dat helemaal overgroeid bleek, maar uiteindelijk kwamen we geheel ongeschonden en best moe aan.
Het is overigens een feestdagje. We vieren op Hemelvaartsdag ons jubileum. Vandaag 40 jaar. En we zijn allebei herkozen. Met Noord-Koreaanse uitslag: 100% score. Mooi toch?

1. Olga:
    18 mei 2023
    Ach gut, die man met ‘knie-kapot’ is ook weer van de partij. Volgens mij zitten jullie al aardig in het ritme van lekker onderweg. Heerlijk.
  2. Peter Borgdorff:
    Gefeliciteerd!
  3. Lies:
    18 mei 2023
    Leuk, jullie verhalen! En van harte gefeliciteerd met 40 jaar én herverkiezing met N-Koreaanse uitslag! Kan niet beter.
  4. Hans Wolff:
    Van harte gefeliciteerd!!!
  5. Adelbert & Boukje:
    18 mei 2023
    Ook vanuit hier met unanieme stemmen verkozen tot Topkoppel!
    Gefeliciteerd.
  6. Marja en Nico:
    Gefeliciteerd lieverds!
  7. Jose:
    ✨gefeliciteerd✨
  8. Muriël:
    19 mei 2023
    Gefeliciteerd lieverds! Dikke kus!
  9. Josh:
    19 mei 2023
    Gefeliciteerd! Een half jaar eerder dan Sytze en ik.
    Wandel ze
  10. Ingrid:
    21 mei 2023
    Proficiat! Wat heerlijk weer om jullie wandelavonturen te lezen! Geniet ervan. Hartelijke groet, Ingrid (van Thai Chi)