Dag 21: Levanger- Falstadsenteret, 20,2 km

6 augustus 2022 - Ekne, Noorwegen

Ik was net wat geëmotioneerd toen we het herdenkingscentrum (dit was een ss-gevangenkamp in de oorlog, waar veel mensen zijn omgekomen) van Falstad binnenstapten. Hoewel ik zonder mijn rugzak liep, was de tweede helft van de wandeling toch behoorlijk zwaar en pijnlijk. In mijn kuit zit een spier die voortdurend verkrampt. Daardoor ga ik natuurlijk anders lopen, waardoor mijn hele lijf weer protesteert.
Het hielp ook niet dat het gisteravond feest was in Levanger en dat er dus tot 01.00 uur groot muziek was, zo’n beetje onder ons raam. Uiteraard kregen wij daar vooral de bassen van mee….
Maar, voort! De weg van het buitenpad blijkt gelukkig een goede keuze. De eerste helft ging door natuurgebied, een heel eind langs gravelweggetjes vlak langs het fjord en daarna een rustige autoweg, pal langs de zee. Ja, de zee! We zijn echt van kust tot kust gelopen! Ik vind het heerlijk om dat uitzicht te hebben, schitterend!

Vlak voor het einde was een benzinestation/supermarkt/tearoom. We hebben het al eerder gezien. Je neemt thee of koffie en wat te eten en je rekent af als je weggaat. Buurtbewoners komen binnen voor boodschappen, maar zeker ook voor de gezelligheid. Nog 860 m naar het centrum waar we ook slapen. Als ik binnenkom, zie ik mijn rugzak al staan. De man van het hotel heeft hem gratis even gebracht!
We hopen voor morgen ook iemand te vinden die ons halverwege wil brengen en mijn rugzak helemaal naar ons volgende adres. Dan slapen we bij Jan, met wie ik inmiddels al n warme e-mailband heb. Hij vaart ons ook naar de overkant. Nog vier dagen!

1. Paul:
    6 augustus 2022
    Goed zo die gaat, van kust naar kust, geen kattepis ( zou mijn vader zeggen)
  2. Olga:
    6 augustus 2022
    Het is een tocht met horten en stoten, maar jullie die-hards gaan het natuurlijk tot een goed eind brengen. Veel genot nog de laatste kilometers. Kom over een poosje wel evalueren met een betaalbaar biertje 😉
  3. Marja en Nico:
    Kanjers zijn jullie!
  4. Marianne Buitenhuis:
    ☺️
  5. Alice:
    7 augustus 2022
    Prachtig hoor! Mooi, die bloemen ook!