Dag 20 Stiklestad - Levanger 10km

5 augustus 2022 - Levanger, Noorwegen

Een echte rustdag vandaag. Mariannes been was nog behoorlijk pijnlijk vanmorgen. We besloten om alleen de eerste 4 km naar Verdal te lopen en daar de bus te nemen naar Levanger, onze stop voor vandaag. Daar de bagage bij het hotel gedropt en ons verder als toerist gedragen. Bij een apotheek wat ijsbalsem gekocht en sterke voltarencrème. Die middeltjes en een dagje zonder rugzak doen wonderen. Morgen wordt haar rugzak naar de volgende bestemming gebracht (en ook wat van mijn bagage). Zo heeft Marianne morgen niks op haar rug en ik wat minder. Want ja, we beginnen nu toch wel in de buurt van Trondheim te komen en nou willen we het ook graag afmaken. Desnoods zonder bagage. Zo’n tripje met de bus voelt en beetje onwennig, maar Levanger is relatief groot en er is een klein festivalletje met een markt (waar de helft van de kraampjes dezelfde worst verkoopt en de rest handschoenen en dingen die je kunt maken van rendier of eland). Er zijn terrasjes en je kunt lunchen. Echt lekker eten is een dingetje, maar het feit dat je kunt kiezen uit meerdere restaurants en terrasjes is al geweldig. In het parkje speelt een Amerikaanse hardrockband niet hun eigen repertoire, maar best aardige songs. En het lijkt erop dat we vanavond geen last zullen hebben van harde muziek. Duimen maar. Al met al een uitstekend besluit om even een dag niet te wandelen. We konden bij aankomst nog niet naar onze kamer. Daarvoor was het te vroeg. Maar nu zitten we daar wel en er is zelfs een bad. Daar zit Marianne nu in. Precies wat ze nodig had. Straks een glaasje bier en het kon nog best een aardige dag worden zoals Schierbeek graag zei.

1. Angelien:
    Goeie actie zeg, een rustdagje! Beterschap met je been, Marianne😘
  2. Martien:
    5 augustus 2022
    Klinkt goed, zo wordt het echt vakantie😉
  3. Paul:
    5 augustus 2022
    Geen gedoe, jelui hebt jezelf allang bewezen ! Nu lopen zonder bagage,allebei, nu !
  4. Marianne Buitenhuis:
    Je bent net je moeder 😅
  5. Marja en Nico:
    6 augustus 2022
    Goed idee van Paul
  6. Marianne Buitenhuis:
    6 augustus 2022
    Zeker, met dien verstande dat we niet kunnen lopen zonder tenminste één rugzak voor water, ehbo, eten, regenspullen, zakmes en dergelijke. Dus mijn kleren zitten nu in Mariannes rugzak en ik draag de dingen die we overdag nodig hebben.
  7. Alice:
    7 augustus 2022