Vigo - Baiona, 22 km

14 mei 2023 - Sabaris, Spanje

We lopen de kustroute van de Camino Portugues en vandaag liepen we voor het eerst echt langs de kust. En dat is fijn. Veel langs mooie stranden en kleine strandjes (nu nog vrijwel uitgestorven) en iedere paar kilometer cafés, restaurants, openbare toiletten en alweer een mooi uitzicht. De tocht begon in de haven van Vigo en de eerste zes kilometer waren een tikje saai. Bovendien bleken alle supermarkten en cafés gesloten. Gelukkig was er een bakker open. Daar konden we koffie, croissants en jus d’orange kopen en daar was ook een WC. We kregen zelfs een stempel voor ons pelgrims-paspoort. Na zes dagen lopen, beginnen ook de gebruikelijke pijntjes op te spelen. Bij mij is dat de linker enkel en bovenvoet. Bij Marianne de heup en knie. Beetje rustig aan dus. Morgen een vrijwel vlakke route van 20km.

1. Angelien:
    14 mei 2023
    Wat een prachtige tocht. Ik geniet van jullie verhalen. Leuk om zo een beetje mee te lopen ( maar dan zonder de pijntjes😉)
  2. Marianne en Gerbrand:
    14 mei 2023
    Ja die pijntjes, vervelend, maar ook wel een aardige uitdaging om te zien hoe je toch verder kunt. Rustig aan kijken waar je grenzen liggen zonder iets te forceren. Het helpt enorm dat we helemaal geen haast hebben.
  3. Paul:
    14 mei 2023
    Morgen bij de grens ( over het water), toch?
  4. Marianne en Gerbrand:
    14 mei 2023
    Nou….de grens is nog 32 km en omdat Gerbrand last van z’n voet heeft, doen we nog een keer 20 km. Overmorgen dus
  5. Roelie:
    14 mei 2023
    Vanuit het Waterland waar het fluitenkruid uitbundig bloeit en net zo hoog staat als het groeisel waar de fietsers doorheen schoten, wens ik jullie morgen een mooie, frisse, vlakke tocht toe, een symfonie van blauwen, net als de foto's hierboven. Groetjes.
  6. Marianne en Gerbrand:
    Dank!
  7. Marja en Nico:
    14 mei 2023
    Toch mooi al ruim 100 km in de benen.. en het ziet er allemaal geweldig uit!
  8. Marianne en Gerbrand:
    14 mei 2023
    Is t ook. Ok, ws zou Nico allang een duik genomen hebben…wij vinden t nog wat fris. De luchttemperatuur, weet je
  9. Marja en Nico:
    Precies!😘
  10. Martien:
    15 mei 2023
    Prachtige plaatjes, blauwe luchten, zee en strand, heerlijk genieten lijkt me als je het een beetje rustig aan doet 😉. Veel plezier en goed herstel!
  11. Marianne en Gerbrand:
    15 mei 2023
    De uitzichten blijven prachtig. De pijntjes blijven, maar worden niet erger. Komt goed; kwestie van doorlopen geloof ik.