Oia - Moledo 22km

16 mei 2023 - Moledo, Portugal

Zo, mijn taak zit erop. We zijn in Portugal en Marianne heeft Portugees geleerd met Duolingo. Ik deed Spaans. Toegegeven, ik had het een stuk gemakkelijker. Portugees is enorm lastig qua uitspraak en je hoort in films veel vaker Spaans dan Portugees. Overigens spreken (of verstaan) ze hier ook Spaans en Engels, dus we redden ons sowieso wel.
De tocht ging vandaag af en toe langs de weg, maar gelukkig meestal een eindje van de weg af. Veel mooie uitzichten over zee en om koffietijd een koffietentje met WC en rond de lunch een terrasje. Maar daartussen zat nog de grens. Daar vaart een pont, althans dat was het idee. Eenmaal in het haventje bleek die tot nader orde niet te varen. Het bleek ook al snel, dat de exploitant er een mouw aan gepast had. Met zoveel pelgrims per dag, kun je best winstgevend een klein bootje heen en weer varen. En zo gingen we in een redelijk snelle boot met een motor van 50PK van Spanje naar Portugal. En daar is alles anders. De huizen zien er anders uit (heel veel huizen hier zijn aan de buitenzijde betegeld), de straatjes zijn anders, de prijzen zijn anders (veel lager) en het eten is anders (nog lekkerder). Prima begin dus voor de tocht door Portugal.

ps heel gek, we zitten in een andere tijdzone: het is hier een uur vroeger!

1. Paul:
    There you are !
  2. Martien:
    16 mei 2023
    Mooie tijden gewenst in Portugal!
  3. Onno:
    16 mei 2023
    Dat biertje zag er ook goed uit!
  4. Muriël:
    Leuk leuk leuk!
  5. Angelien:
    16 mei 2023
    Probeert Marianne een kippenhok te laten zweven?
  6. Marianne en Gerbrand:
    17 mei 2023