Laatste dingetjes voor vertrek

5 mei 2023 - Westzaan, Nederland

Eindelijk! Morgen gaan we weg! José komt op poes Enzo en het huis passen, voor de Zuidervermaning blijkt toch weer nog net niet alles geregeld, Gerbrand heeft de laatste offerte de deur uit gedaan. Morgenochtend brengt José ons naar het station, waar we de trein naar Parijs nemen. Ik hoop lekker lunchen daar en vervolgens naar Hendaye aan de Frans-Spaanse grens.

Zo'n Interrailpas blijkt nog helemaal niet zo handig. Als je in Spanje en Portugal wilt reizen, kun je geen plaats reserveren vanuit Nederland-en dat is wel verplicht! Alleen daar aan het station, of 72 uur van tevoren telefonisch, maar ze hebben eigenlijk alleen Spaanssprekende medewerkers....Gelukkig kan Gerband door Duolingo inmiddels al redelijk een Spaans gesprekje voeren, dus we kwamen wel iets verder, maar...jammer, er was geen plek meer in een trein richting Santiago de Compostela. We hopen daar nu maandagavond aan te komen, dus we kunnen dan dinsdag beginnen aan onze nieuwe voettocht naar Cabo de São Vicente!

1. Alice:
    Heeeel veel plezier!!! Goede reis!! Xx
  2. Angelien:
    5 mei 2023
    Veel plezier lieve mensen. Ik ga jullie weer volgen. Geniet!
  3. Paul:
    Succes en lopen met beleid en plezier! Lfs Paul
  4. Elly van Linschoten:
    Goede treinreis en een mooie voettocht! Liefs, Elly
  5. Marja en Nico:
    5 mei 2023
    Een heel mooie reis toegewenst en dikke zoen voor allebei!
  6. Peter Borgdorff:
    5 mei 2023
    Veel plezier en mooie wandelingen gewenst.
  7. Martien:
    Goede reis en veel plezier 🚂 🥾🥾 ☀️ 😅 🏖️
  8. Muriël:
    Geniet ervan lieverds!
  9. Jose:
    6 mei 2023
    Een mooie reis, prachtige wandelingen en mooie ontmoetingen gewenst!!
  10. Olga:
    6 mei 2023
    Goede reis en voor straks de groetjes aan de mensen die je onderweg gaat tegenkomen. Allemaal 😂
  11. Adelbert & Boukje:
    6 mei 2023
    Goede reis en inspirerende ontmoetingen gewenst.
  12. Annelies Pauw:
    Prachtig plan weer! Veel plezier en mooie vergezichten! Liefs A