Santo Antoniño - Pontevedra 15 km

12 mei 2023 - Pontevedra, Spanje

Rustdagje. Slechts 15km en weinig klimmen. De B&B was echt heerlijk en hoewel het bed eigenlijk wat klein was allebei lekker en ook lekker lang geslapen. We zouden om 8 uur ontbijten en we werden 10 voor 8 wakker. Dus snel tandenpoetsen en aankleden en maar net te laat aan tafel. Naast al het fruit uit eigen tuin ook mispels. Die blijken drie pitten te hebben. Ze waren nog niet helemaal rijp, maar gelukkig ook niet zo rot als…

We zijn nu in Pontevedra. Een wat grotere stad waar we hopen een oplaadsnoertje voor het horloge van Marianne te vinden. Tot nu toe het enige wat we vergeten blijken te zijn. En dat valt nog niet mee. De winkels zijn hier dicht van 14.00-16.30. Dat is wat lang om op een terrasje door te brengen en het hotel is een eindje weg. Dus wat kerkjes en een klooster bekeken en daarna geprobeerd bij de twee winkels die het heel misschien zouden hebben. Niet dus. En ook daarna nog meerdere winkels gevraagd, maar zonder succes. Levert per saldo overigens toch 10.000 stappen extra op. Nou ja, geeft niet. Het is tenslotte een rustdagje

Pontevedra is overigens een mooie en ook gezellige stad. Er zijn hier ook redelijk wat pelgrims, maar al stukken minder. We vinden een pleintje met meerdere terrassen en besluiten wat te eten. De menukaart die ik van een andere tafel pakte, wordt weer uit mijn hand getrokken. We zitten aan een tafeltje van een ander etablissement en die hebben alleen drank. Eerst maar een biertje gedronken dus en daarna een tafeltje verder iets te eten besteld. Erg gezellig hier. Ontspannen, druk en gezellig.

Morgen gaan we  helemaal geen pelgrims tegenkomen. Er is een alternatieve route naar Vigo. Daarvoor moeten we wat klimmen (450m) maar dat lijkt door een soort enorm park te gaan en het laatste deel gaat met een veerpont. Ben benieuwd. Het is wat verder dan vandaag, dus op tijd beginnen. Zin in!

1. Marja en Nico:
    13 mei 2023