Op reis

6 mei 2023 - Irun, Spanje

Ik weet niet of we ooit zo relaxed begonnen zijn als dit keer. Huis opgeruimd en aan kant zonder stress. Alle tijd om in te pakken en ruim op tijd op het station en in Amsterdam overstappen op de Thalys . In Parijs moet je natuurlijk eerst van Gare du Nord naar de andere kant van de stad. Ditmaal Montparnasse. En daar te weinig tijd voor een serieuze lunch. Dat werd een biertje. Geen probleem. We hadden brood mee. Maar wat een perfecte service is toch die TGV. Comfortabel, punctueel en behoorlijk snel. Om 18.47 stonden we in Hendaye aan de Frans-Spaanse grens. Nog tien minuten met een lokaal treintje en we waren in Irun. Wat is dat, wat je voelt als je hier over straat loopt? Om te beginnen het weer. Om 19.00 is het 20 graden. Iedereen is op straat. De terrassen zitten vol. In het hotel je best doen om geen Engels te spreken. Fijn dat ze zo vriendelijk zijn om dan ook alleen Spaans te spreken. En dan in staat zijn om te vragen of het ontbijt is inbegrepen en waar ze lekker lokaal eten hebben. Leve Duolingo. Fijn begin. Morgen naar Bilbao.

1. Angelien:
    6 mei 2023
    Buen viaje😘
  2. Marja en Nico:
    6 mei 2023
    Wat is dat goed en snel gegaan! Nu al in zo'n exotische omgeving. Fijne avond lekker slapen.
  3. Nanneke Brokking:
    7 mei 2023
    Lijkt me een heerlijke wandeling die jullie gaan maken.
    En het 'heerlijk eten in Spanje en Portugal doen de hamburgers en pizzas van vorig jaar waarschijnlijk snel vergeten!
    Geniet van jullie wandeltocht. Leuk om o[ de hoogte te blijven.
  4. Onno:
    7 mei 2023
    Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag: over wat jullie lokaal gegeten hebben (en was het inderdaad lekker) en hoe de treinen in Spanje zijn.
  5. Tjitske:
    8 mei 2023
    Mooie reis en behouden thuiskomst!!!!
  6. Huub:
    8 mei 2023
    Mooie vakantie toegewenst. Ik beluister in jullie verslag weer de juiste spirit om er een puike reis van te maken. Veel plezier.