Pontevedra- Vigo, 24 km

13 mei 2023 - Vigo, Spanje

Een gouden idee was dat: even niet langer de route van de Camino Portugues volgen, maar onze eigen weg zoeken over de ‘berg’ (468 m, maar toch…) Pirulla de Liboreiro, rechtstreeks naar Moaña en daar met de boot over naar Vigo. Geen pelgrims meer, geen auto’s, lekker klimmen, een boottochtje and, on top of it all: een hele dag ingehaald op het schema!

Even leek het erop dat we de pelgrims hadden ingeruild voor mountainbikers; er was een soort wedstrijd gepland. Gelukkig konden we hen laten passeren, een paar honderd, tijdens onze eerste rust en hebben we ze daarna niet meer gezien.

Gisteren hadden we weliswaar een rustdag, maar we hebben nog eens 7 km kriskras door de (prachtige!) stad gelopen, op zoek naar een snoertje om mijn horloge op te laden. Helaas, nergens te krijgen. Mijn laatste poging wordt straks bij de Mediamarkt. Als dat niet lukt, stuurt José het op, naar Porto ofzo. Stom genoeg had ik natuurlijk geen hoed op in de stad…Vannacht werd ik wakker met n verhit hoofd.

Maar de wandeling vandaag was echt schitterend! Door bijna jungle-achtige bos, met watervallen, langs riviertjes. Overal de geuren van venkel, munt, brem en hei. Bovenop zagen we voor t eerst de oceaan! Er is daar een enorm park aangelegd met echt tientallen barbecues en picnicktafels, fitnessapparaten, speeltuinen, kinderboerderijen….en er was helemaal niemand. Misschien vinden ze het nog wat fris. Lekker om te fietsen, niet om te zitten. Was ook zo, super lekker gewandeld!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Olga:
    13 mei 2023
    Waar ken ik dat dan van, dagje afsnijden, dagje inhalen… maar nu dus wel zicht op het water. 😃
  2. Marianne Buitenhuis:
    13 mei 2023
    Jaaaa, ik moest er ook aan denken! Het is een variante, zei ik al! 😎