Dag 6 Lombäcksstuga - Bräcke 26.2 km

22 juli 2022 - Bräcke, Zweden

Onze hut was erg gezellig. Primitief, maar heel fijn. Je moest de kachel branden om thee of koffie te kunnen maken, maar dat heeft wel wat. Heerlijk geslapen, ondanks het ontbreken van gordijnen. Wassen moest in het beekje 100m verderop. Dat heb ik - ik geef het toe - wat halfhartig  gedaan. Goed dat we nu weer in een hotel zitten met een gewone douche. Kunnen we ook weer wat sokken en zo wassen.
De wandeling van vandaag was eigenlijk behoorlijk saai. Vrijwel geheel door het bos met drie keer een aardig uitzicht: een keer rond lunchtijd aan een meer, een keer een uurtje later toen we honderd m langs een ander meer liepen en een keer helemaal aan het einde van de dag toen we in Bräcke kwamen. En voortdurend vrij dichtbij een weg, zodat we de hele dag auto's hoorden. De laatste 6,5 km helemaal over de weg. In ganzenpas dus langs de rand van de weg. Niet superaantrekkelijk.
We hadden al gelezen dat het restaurant van ons hotel gesloten zou zijn. Je kunt in de buurt wel heel lekker eten, maar dat is 7km verder. Dat gaat ons iets te ver. De andere keuze is natuurlijk pizza, maar nu blijkt dat er ook een Thai is. Doen we dat maar. Wel op tijd er naartoe, want hij sluit om 7 uur. Het meisje van de receptie vond het ook nogal gênant allemaal.

Gisteren hadden we ook gerekend op een echte maaltijd. De vrouw die normaal gesproken heerlijk kookt, volgens het gastenboek, was er niet dus had de eigenaresse maar besloten, je raadt het al, hamburgers te halen.  Culinair valt hier nog wel wat te winnen. En qua uitzichten dus ook, maar het schijnt dat dat helemaal wordt goed gemaakt in de  komende dagen.
De warmte van gisteren is goddank verdreven. Het was vandaag zelfs fris. Maar dat is prima. Daar kun je je tegen kleden. Die benauwde warmte van gisteren is veel moeilijker om in te lopen. Dat kost veel meer energie. En nu eerst douchen en op zoek naar een biertje. Dat schijnt alleen verkrijgbaar te zijn in de supermarkt. Blijft een bijzonder land.

1. Olga:
    22 juli 2022
    Hmm… ik proef nog weinig enthousiasme….

Mocht je morgen weer een dagje bos hebben, dan visualiseer maar dat je de vuilnis achter je laat en via de schone binnenring de stad inloopt naar de St Pieter. Net als 5 jaar geleden 💪🏻
  2. Gerbrand Borgdorff:
    23 juli 2022
    Ja, dat is misschien wel verstandig. Overigens vermoed ik dat het vandaag een stuk afwisselender zal zijn dan tot nu toe.