Almograve - Zambujeira 22,9 km

7 juni 2023 - Zambujeira do Mar, Portugal

Heerlijke dag vandaag. Het zou regenen. Drie dagen terug werd nog ruim 15mm voorspeld, maar vanmorgen was het droog en half bewolkt. Perfect wandelweer dus. We besloten om toch de officiële route te lopen. Als het al te dol zou worden met steile afgronden, dan konden we altijd nog een pad naar het binnenland kiezen.
Maar dat bleek niet nodig. Het uitzicht was vaak spectaculair, maar er was nergens aanleiding voor hoogtevrees. Goed dat we niet gekozen hadden voor het pad door het binnenland. Dan hadden we al die uitzichten en ooievaarsnesten moeten missen. En trouwens ook de koffie met cake halverwege. Eenmaal in Zambujeira waren we nog net op tijd voor een late lunch. Je kunt vrijwel overal goedkoop en lekker eten, maar dit restaurant was een cadeautje. Heerlijk gegeten en naast ons twee Nederlanders die hun best deden om een soort Koot en Bie- act op te voeren.
Zij: ‘Ja, we zouden natuurlijk een motor kunnen kopen...’ Hij (volstrekt ongeïnteresseerd): ‘Ja, dat kan.’
Zij: ‘Zo leer ik Portugees: kookboeken lezen.’
Hij: ‘Ja.’ En hij ging nog een cognacje halen, lekker, bij de koffie.
Zij zag eruit of ze weer alles mocht eten van de dokter, maar heel ontspannen of fit leek ze niet. Hij zag er vooral uit als de vleesgeworden saaiheid en desinteresse. Mooi stel.

Onze kamer heeft een balkon met uitzicht op zee. Het is nu net begonnen met regenen, maar veel stelt het niet voor. Tijd voor een korte siësta.

1. Martien:
    7 juni 2023
    Klinkt als een heerlijke vakantie. Relaxed waar het kan, plannen beetje aanpassen waar nodig om het relaxed te houden. Heel veel plezier!
  2. Marianne Buitenhuis:
    7 juni 2023
    Ja, we hebben de luxe om per dag te besluiten wat we de volgende dag gaan doen. Of we verder lopen en zo ja, hoe ver. Totaal geen stress daardoor. Heerlijk zo.
  3. Olga:
    Prachtig!