Marskramerpad dag 6: van Maarssen naar Soest

21 juli 2021 - Soest, Nederland

Ik zit in het achtertuintje van mevrouw Vos met mijn teen in een emmer met heet sodawater. Blaartje werd blaar en is inderdaad hardnekkig, zoals Muriël al voorspelde. Maar ik denk dat hij het hiermee moet opgeven.

Het verschil in accommodatie tussen gisteren en vandaag had niet groter kunnen zijn: gister in een buitenplaats aan de Vecht, vandaag bij Vrienden op de Fiets op veldbedjes in het achterkamertje. Maar mevrouw Vos doet het al zeventien jaar en ze pakt het dan ook pragmatisch en geroutineerd aan. Wij de badkamer en zij het kampeeremmertje. Straks brengt ze ons ergens waar we kunnen eten en zal ze ons wijzen hoe we terug kunnen lopen.

De meneer van de buitenplaats had zijn bedoening pas sinds januari van dit jaar. Respect! Een b&b, een enorm terras en een restaurant voor grote groepen mensen en dat zonder horeca-ervaring…Het beheer was wat losjes (pak maar wat je wil uit de koelkast!), aan ons de taak om nieuwe gasten te verwittigen van t feit dat het terras eigenlijk gesloten was en de spullen hadden nog niet echt hun plaats gevonden, maar ach…prima geslapen!

Het was een schitterende tocht vandaag, met een omleidinkje naar de Lage Vuursche, waar we hebben geluncht. Jammer genoeg was restaurant De Lage Vuursche vol, waar we altijd met Gerbrands moeder aten, maar De Kastanjehof was een erg goede tweede. Daarvoor liepen tussen de Tienhovense plassen door en daarna door de voor Gerbrand bekende bossen naar Soest.

We beginnen er een beetje in te komen!