Marskramerpad dag 3

18 juli 2021 - Woubrugge, Nederland

Ik was misschien niet zo aardig tegen de mevrouw die het ontbijt verzorgde in hotel la casita in voorschoten. Kwam ook wel een beetje omdat we het hotel niet echt ervoeren als gastvrij. En dan zo’n bed in de vorm van een hangmat. En waarom kan wel iedereen de hele avond op een vol terras zitten pal voor de deur, maar moeten we het ontbijt op de kamer opeten? Ik last van mijn rug en Marianne hoofdpijn. (Van dat bed dus) Terwijl we gisteren zo prettig gegeten hadden bij een griek. We deden daar zelfs een nieuw idee op voor de volgende lange wandeling. Vanaf Rome naar het zuiden. Dan van Bari oversteken en dan doorlopen naar athene. Moet in minder dan drie maanden te doen zijn. Iets om naar uit te kijken. Vandaag ging het via Leiden en Hoogmade naar Woubrugge. Heel veel langs het water en dus heeeel veel bootjes gezien. Het overgrote deel bestuurd door een man met de drie B’s: boot, babe en bierbuik. De meeste babes van dezelfde leeftijd als de man trouwens. Hij bestuurt de boot. Zij drinkt witte wijn uit een glas. Hij een biertje uit blik. Scheer ik ze nu over een kam? Ja klopt. Zeker 5% voldoet niet aan deze beschrijving. We zitten nu in een tuinhuis. Mooi en heel praktisch ingericht met zelfs een keukentje. En onze kleren worden gewassen! Deze b&b eigenaar probeert duidelijk een topscore te halen. Wij protesteren niet en laten ons dit fijn welgevallen. Straks eten in ‘t Oude Raadhuys. Schijnt goed te zijn. Zin in. Nu nog even een kopje thee. Werkt heel recupererend. Mag wel na 27km.

1. Tjitske:
    18 juli 2021
    Ha Marianne en Gerbrand, wat leuk, dat ik ineens jullie reisblog kreeg. Is dat niet hetzelfde Bad Bentheim als in De beentjes van Hildegard? Een mooie reis gewenst. Wij hebben een paar kustwandelingen gedaan in Asturias en gaan morgen lopen in de Picos. Veel plezier