Marskramerpad dag 7

22 juli 2021 - Barneveld, Nederland

Veel hotels zitten vol en veel B&B’s willen alleen boeken voor minimaal 2 nachten. Dan is Vrienden op de Fiets een uitkomst. Je ziet van tevoren of je eigen sanitair hebt (of zelfs in de tuinhuis zit) en je betaalt maar 22,50 per persoon incl ontbijt. En soms kom je de bijzondere mensen tegen. Mevr Vos in Soest heeft daadwerkelijk gezorgd voor eigen sanitair. Ze maakt er namelijk zelf geen gebruik van. ‘Ik ben gewend om te kamperen, dus ik heb een emmertje, net als op de camping. En jullie hebben de badkamer voor jezelf. ‘ het slaapkamertje (want dat was het) heeft één opklapbed (type hangmat) en één gewoon bed. Gewoon betekent wel 70cm breed en 190 lang. Net te smal om je zonder gevaar om te draaien en te kort om alles binnen boord te houden. Goed dat een dag wandelen zorgt dat je toch wel slaapt. Ze bleek uit Baarn te komen. En nog sterker: ze had een paar jaar als pleegkind gewoond in het gezin waar ik vanaf kleuterschool veel kwam:  de familie Enzerink. Daar hadden we elkaar net niet getroffen. Zij was net weg toen ik er voor het eerst kwam. Ze had hele verhalen over haar ouders, over de zondagsschool die ze stiekem bezocht en over de religieuze muziek die ze luisterde. En ook over de muziek waar ze een hekel aan had: mooie tekst, maar het klinkt toch alsof ze moet kotsen. Kortom onderhoudender dan we hadden kunnen voorspellen. En we hadden ook nog nooit zo overvloedig naar gospel geluisterd bij het ontbijt. Iets energieker dan ik normaal prettig zou vinden, maar je bent wel gelijk wakker😀. De tocht van Soest via de Soesterduinen, dierenpark en centrum van Amersfoort voerde via boerenweggetjes en paden naar Barneveld. Hier is het een stuk stiller, maar we mochten hier gelukkig wel een fiets lenen om te kunnen eten in Achterveld. Hier in het dorp is een grand cafe en ze hebben ook diners, maar ze sluiten al om 18.00.

1. Olga:
    22 juli 2021
    Leuk om jullie zo op de voet te volgen. Al moet ik toegeven dat ik het laatste half uur met een dikke glimlach op mijn kop heb gespendeerd aan de laatste 3 weken van jullie vorige wandeltochtje. We hadden het heerlijk hè 🥰
  2. Angelien:
    22 juli 2021
    Barneveld en Achterveld! Dat schiet al lekker op.
    Willen jullie uitkijken naar leegstaande percelen? Dit is precies het gebied waar Paul en ik zoeken naar een locatie voor een woonzorgerf. Heb daarom ook pas in een grand cafe in Achterveld gegeten. Die heette 'Nog eentje'. Goeie keuken!

Te gek, die mw Vos. Het bed vergeet je, de verhalen blijven je bij.
  3. Huub:
    22 juli 2021
    Leuk verhaal over mevrouw Vos. Kleine ontmoetingen geven kleur aan het leven. Ik begrijp dat jullie geen klein tentje mee hebben voor onvoorziene omstandigheden? Hoe gaat het lopen? Voelen jullie de conditie al groeien? Ik kreeg een droevig bericht van het overlijden van Ludo, toch een icoon uit het BRC-theater. Zelden zo'n creatieve man gezien. Hij is voor mij echt de representant bij uitstek van het anarchistische karakter vd school ttv van het bewind van Jaap Bos, Cor en Ronald. Maar goed, het leven gaat moedig voorwaarts. Jullie ook,?
  4. Gerbrand Borgdorff:
    23 juli 2021
    Ja, Nog Eentje staat 100m van De Roskam waar wij gegeten hebben. Niet slecht, maar geen echt goede keuken. We mochten er wel een boekje inzien over de kerk van Achterveld. Vooral heel grappig in al zijn ernst. We hebben wel wat dure huizen gezien, maar nog geen geschikte percelen voor jullie onderneming.