Naar Kopenhagen

15 juli 2022 - Hamburg, Duitsland

Zes uur op en gelijk de lakens afgehaald. Kunnen ze nog net gewassen en opgehangen voor we vertrekken. Laatste spulletjes in de rugzak: 7.2 kg zonder water. Bijna een kilo minder dan het laatste stuk naar Rome. Heel blij met de nieuwe lichtgewicht rugzak. Hup hup naar het station. We zijn het dorp nog niet uit of Marianne realiseert zich dat ze haar pantoffels nog aan heeft. Heel comfy in de trein maar minder geschikt voor een lange wandeling. Snel terug, schoenen pakken en nog net de trein gehaald. Goddank. ICE naar Düsseldorf. Met zo’n conducteur die drie keer omroept dat we niet gaan stoppen in Arnhem. In drie talen. We stoppen daar trouwens wel. En zelfs heel lang. Volgens de conducteur is het gevaarlijk als niet iedereen op een gereserveerde stoel zit en we vertrekken niet voordat iedereen zonder reservering uitgestapt is. Dat is eigenlijk niemand van plan. Dus wachten we net zo lang tot iedereen zijn volgende trein zal missen. Vlak voor Oberhausen krijgen we de melding dat we een alternatieve route moeten nemen, opdat we op tijd in Hamburg zullen zijn voor de overstap naar Kopenhagen. Dat lukt wonderwel en in die trein zitten we nu. Heel fijn. Beetje onrustig begin, maar heel fijn dat het allemaal gelukt is. Zelfs tijd gehad voor een biertje op het station van Hamburg. Het lijkt wel vakantie.

1. Marja en Nico:
    15 juli 2022
    Ha! Het is vakantie! Veel plezier!
  2. Muriël:
    15 juli 2022
    Het avontuur is weer begonnen!
  3. Hugo:
    15 juli 2022
    Ha! En zit ik je ook nog over werk te bellen..
    Goede reis!!
  4. Marja en Kees:
    15 juli 2022
    Succes en vooral veel plezier!
    We lezen graag jullie avonturen.
    Groetjes Marja en Kees
  5. Huub:
    15 juli 2022
    Geniet van de reis, luitjes. Kopenhagen schijnt een mooie en gezellige stad te zijn. Staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Dus…, ik volg jullie graag op de voet.
  6. Angelien:
    15 juli 2022
    Hahaha ik rolde van mn stoel om die pantoffels🤣.
    Het avontuur is begonnen. Veel plezier!!
  7. Paul:
    Hahaha
  8. Ellen Fuijkschot:
    16 juli 2022
    Hi Gerbrand, wat kan jij toch geweldig schrijven!
    Zie het helemaal voor mij.

Fijne tijd in het noorden en gewoon doorstappen. Mijn lieve oude vader zou zeggen: “ blik op oneindig, gedachte op nul”
  9. Olga:
    Pantoffelheld. Heerlijk.
    Verder alleen maar stikjaloers.
    Nu aan jullie te bewijzen dat dit helemaal terecht is.
  10. Rutger van Dijk:
    17 juli 2022
    "We stoppen daar trouwens wel. En zelfs heel lang", heel grappig!
    Heel veel plezier op vakantie. Wij volgen volgende week naar Kopenhagen, maar lekker luxe met de camper.
    Ciao,