Vila do Bispo - Cabo de Sao Vicente - Sagres 21 km

13 juni 2023 - Sagres, Portugal

Het was een flink eind lopen, maar we zijn er. Cabo de São Vicente, het meest zuid-westelijke puntje van Europa. We hebben natuurlijk niet heel Portugal gezien, maar we hebben wel een goede indruk gekregen. En dat was zeer de moeite waard.
Gisteren de gebruikelijke keuze voor geroosterd vlees of vis. Vandaag, zoals meestal, begonnen met een ontbijt in de lokale bar. Wij koffie, verse jus en een croissant. De buurman koffie met een whisky. Het was maar 14km naar Cabo de Sao Vicente en het was zeker 11km totaal relaxt. Weinig klimmen of dalen en een brede zandweg of een goed pad. Bij strandjes nou eens niet helemaal naar beneden klauteren en direct weer omhoog de klif op, maar gewoon een kleine omweg om een kloof heen. Pas tegen het einde wordt het pad meer rul zand met stenen ertussen en vervolgens scherpe stenen met rul zand ertussen. Lekkere enkelbreker aan het eind dus, maar wij (en onze enkels) overleven het en we bereiken een kilometer voor het einde de weg die ons naar de vuurtoren leidt, die het einde van onze wandeling markeert.
Hier, in een souvenirwinkel, krijgen we een stempel in ons pelgrimspaspoort. Dan alleen nog een stukje van 7km naar Sagres, waar we morgen de bus nemen naar Sevilla.
Het zit erop en we zijn best tevreden met onszelf, met de wandeling en met de afgelopen weken. Mooi dat we het zo kunnen afsluiten.

1. Paul:
    Congrats! You did it…
  2. Olga:
    13 juni 2023
    Chapeau! Dappere stappers. Effe lekker proosten op het beleefde avontuur en voor morgen, veilige reis naar noord. Dank voor de verslagjes. Leuk.
  3. Josh Moll:
    Gefeliciteerd! Xxx
  4. Adelbert & Boukje:
    13 juni 2023
    Nou en of jullie tevreden mogen zijn. Wat een mooie wandelreis. En ook voor ons was het fijn meereizen dank zij jullie verslagen en natuurlijk ook de prachtige foto's. Dank.
    Goede thuisreis.
  5. Angelien:
    13 juni 2023
    Nice! Goed gedaan jochies. Weer een hele belevenis. Leuk dat we het konden volgen. Neem het er nog even van in Sevilla. Daar zit een flamencobar waar vooral locals komen. Met eten aan lange tafels, ik zal het adres even opzoeken. Je moet wel ff reserveren nl.
  6. Hans Wolff:
    13 juni 2023
    Dank voor het mee mogen reizen
    Ik heb er weer van genoten
    En nu is het goed rusten
  7. Huub:
    13 juni 2023
    Geweldige prestatie, luitjes. Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Bedankt voor de mooie foto’s die ons toch een beetje hebben doen meereizen. Goede thuisreis.🌺
  8. Marja en Nico:
    13 juni 2023
    Gefeliciteerd toppers! Dikke zoen van ons
  9. Elly van Linschoten:
    13 juni 2023
    Wat een geweldige prestatie! Een ware Pilgrim’s Progress.
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto’s.
    Goede reis huiswaarts.
  10. Roelie:
    Proficiat!!! Onderneming geslaagd.
    En dank voor jullie dagelijkse verslag waardoor we goed mee konden reizen.
    Genoten van verslagen en beelden.
  11. Jose:
    14 juni 2023
    Wat een mooie reis. Well done✨
  12. Rutger van Dijk:
    Gefeliciteerd!
    Mochten jullie er donderdag nog zijn, dan is Joop Hoffman weer thuis. Hij woont tegenwoordig in Umbria vlak bij Tavira Portugal.
  13. Marianne Buitenhuis:
    15 juni 2023
    Dank! Nee, zaterdag thuis!
  14. Alice:
    15 juni 2023
    Jaaaah hoera! Goed gedaan. Dat leek mij wel weer een chille reis! Tot snel lieverds!
  15. Rob en Monique:
    18 juni 2023
    De tocht las als een verhaal, écht fantastisch ,had zo mee willen lopen
    Gefeliciteerd namens ons xxx